Woonestetika
Er werd aan Kingfisher marketing gevraagd om een contentplan uit te schrijven, een advertentiestrategie op te stellen en ondersteuning te bieden bij de communicatie over het evenement. Het resultaat werd een mooie allround campagne.
KINGFISHER’S DOORDACHTE VLIEGROUTE
Om te beginnen stelden we een contentplan op voor de communicatie rond de beurs, dat liep van september tot en met oktober, zoals steeds onderbouwd en doelgericht. Daarnaast zorgden we voor een online advertentiestrategie. Daarbij zetten we in op online adverteren op sociale media. De klant koos er ook voor om offline te adverteren in Het Belang van Limburg en De Zondag. Verder werd een radiocampagne op Radio 2 gedraaid. Tot slot mocht Kingfisher zorgen voor het design van onder andere de uitnodigingen, bonnen en folder van Woonestetika.
SOCIAL MEDIA
Wat betreft het socialmediacontentplan voor Woonestetika zijn we begonnen met een interne brainstorm. We bedachten op die manier interessante onderwerpen en voorzagen deze van copy, bijhorende visuals, video’s en Reels.
advertentiecampagnes
We zijn gestart met twee advertentiecampagnes voor Woonestetika. Eén voor bezoekers en één voor (mogelijke) exposanten.
bezoekers
We stelden zowel online als offline een advertentiestrategie op voor de bezoekers. Daarvoor zetten we in op de sociale media kanalen Instagram, Facebook en Pinterest. De copy werd verzorgd door ons, we voorzagen de juiste visuals, zetten de campagne op en volgden deze op de voet op.
Wat de offline campagne betreft daar koos de klant voor paginagrote advertenties in Het Belang Van Limburg en de Zondag. De advertenties werden geplaatst in de week voor het evenement plaatsvond en gedurende het evenement.
Voor de bezoekerscampagne maakten we ook een radiospot. Die werd uitgezonden door Radio 2 en liep gedurende twee weken.
Om zoveel mogelijk bezoekers vanuit de regio te bereiken kregen de exposanten uitnodigingen voor de Nacht van Woonestetika om uit te delen. Daarnaast viel er ook bij vele Limburgers een uitnodiging voor Woonestetika in de brievenbus. We voorzagen hiervoor het design en volgden het drukwerk op.
EXPOSANTEN
De communicatie voor de exposanten verliep vooral via online kanalen. In onze advertentiestrategie zetten we in op LinkedIn en Facebook om (mogelijke) exposanten te bereiken.
Deze campagne liep in mei en juni, om zo tijdig nieuwe exposanten aan te spreken. Hiervoor voorzagen wij de planning, copy en de nodige visuals om zo een uitstekend resultaat te bekomen.
Als reclame voor de exposanten maakten we een catalogus op en plaatsten deze in de Zondag.
ER SAMEN INVLIEGEN?
Wij helpen jou graag om het meest spraakmakende verhaal te vertellen!